ما واقعا به چند جفت کفش برای دویدن نیاز داریم؟

/

بر اساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، به نظر می‌رسد که هر دونده چندین جفت کفش دارد. اما واقعاً چند جفت کفش برای دویدن لازم است؟ آیا باید بیش از یک جفت کفش داشته باشید؟ برخی دوندگان فقط به یک جفت کفش نیاز دارند، در حالی که دیگران ممکن است به دو یا حتی سه جفت کفش نیاز داشته باشند. چه چیزی این موضوع را تعیین می‌کند؟ اینکه چند بار در هفته می‌دوید!

اگر ۲ تا ۴ روز در هفته می‌دوید:

از آنجا که معمولاً بین دویدن‌ها یک روز فاصله دارید، فقط به یک جفت کفش نیاز دارید. فوم در کف کفش‌ها زمان کافی برای بازگشت به حالت اولیه خود را دارد. البته، اگر بخواهید می‌توانید دو جفت کفش داشته باشید.

اگر ۵ تا ۷ روز در هفته می‌دوید:

اگر بیشتر روزهای هفته می‌دوید، حداقل به دو جفت کفش نیاز دارید. بهتر است کفش‌های خود را در طول هفته “چرخش” دهید، یعنی هر روز از یک جفت کفش متفاوت استفاده کنید و از یک جفت کفش چند روز متوالی استفاده نکنید.

اصطلاح “چرخش کفش‌های دویدن” به این معنی است که بین دویدن‌ها از کفش‌های مختلف استفاده کنید و از یک جفت کفش دوباره و دوباره استفاده نکنید. همه کفش‌های دویدن دارای فوم در زیره خود هستند. دویدن، فوم را فشرده می‌کند و معمولاً یک یا دو روز طول می‌کشد تا به تراکم اولیه خود برگردد. اگر بیش از حد با فوم فشرده‌شده بدوید، خطر آسیب‌دیدگی شما افزایش می‌یابد. چرخش کفش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که به کفش‌هایتان اجازه دهید بین استفاده‌ها بازیابی شوند.

علاوه بر این، چرخش کفش‌ها باعث می‌شود که طول عمر آن‌ها بیشتر شود. اگر مکرراً روی فوم فشرده‌شده بدوید، فوم سریع‌تر خراب می‌شود و در نتیجه مسافت کمتری می‌توانید با کفش‌ها بدوید. اگر به کفش‌هایتان اجازه دهید بین استفاده‌ها بازیابی شوند، طول عمرشان بیشتر می‌شود.

در نهایت، صرف‌نظر از تعداد روزهایی که می‌دوید، برخی دوندگان برای انواع مختلف دویدن کفش‌های متفاوتی دارند. معمولاً کفش‌های سبک‌تر و پاسخگو برای دویدن‌های سریع استفاده می‌شوند و کفش‌های با بالشتک (کوشن) بیشتر برای دویدن‌های راحت‌تر یا طولانی‌تر. اینجا می‌توایند بیشتر در مورد معیارهای انتخاب و خرید کفش دویدن بخوانید.

برچسب: خرید کفش, راهنمای کفش, فوم کفش, کفش, کفش دو, کفش دویدن, کفش سبک, لباس دو, لباس دویدن,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

فهرست مطالب